ANDREA GRIGEROVÁ

Oblékám vaše texty tak, aby s vámi ladily


4 tipy pro profesionální vzhled textu

Nepište jako amatér!

Napíšete článek, e-book, nebo prezentaci a jste spokojeni, že se vám podařilo zformulovat myšlenky a vytvořit text, který jistě osloví tisíce lidí. Proč si dávat malé cíle ;-).

Projedete pravopisné chyby „kontrolou pravopisu“ a hurá s tím ven.

Ale pokud kliknete na tlačítko „publikovat“ a neoblečete svůj text do slušivého kabátu, máte jen málo šancí, že osloví.

Proč? Pokud je celý text napsaný v Calibri, velikost písma 11, je to jako by byl ve spodním prádle. Zkontrolovali jste si pravopis a gramatiku, takže mu nic nechybí. Vše je tam, kde má být, žádné „i“ se nepřehodilo s „y“, „mně“ s „mě“… Je to dokonalý text, ale ve spodním prádle.

Abyste ho mohli pustit mezi lidi, je třeba ho obléci. A to tak, aby mu to seklo.

Jak? Jednoduše, upravte ho podle situace, na kterou se chystá. Vy se také jinak oblečete na svatbu a jinak na rockovou párty. Proč to samé nedopřejete i svému textu? A navíc, pěkně ho vyfintěte. Žádné utržené knoflíky nebo rozbitý zip. Jejda, to by si ostatní hned řekli: „Možná je chytrý, ale vypadá jako šupák.“  A pokud uděláte ve svém textu základní typografické chyby, může být jakkoli geniální a dobře napsaný, ale působit bude jako amatér.

Pořád nerozumíte, co tím myslím?

Vezmeme to od začátku, od toho spodního prádla. Máte text bez pravopisných chyb.

Jaké jste pro něj vybrali písmo?

Ne, není to jedno, každé písmo má svou charakteristiku, a i když si to neuvědomujete, působí i v jednoduchém textu jinak písmo Calibri a jinak třeba Times New Roman. Ale hlavně, píše česky? Jestli ne, tak to jste svému textu právě nasadili bílé ponožky do sandálů.

Jdeme dál. Text jste si oblékli do písma a teď se na něj podívejte. Nevypadá trošku jako šedá myš? Zvýraznili jste jeho štíhlý pas nebo pěkné nohy?

Ano, zdůrazňujte to, co je podstatné a co stojí za to zdůraznit.

Když nezvýrazníte své přednosti, nezaujmete, znáte to, dámy ;-). V reálu má každá žena své fígle a v textu použijte zvýrazňování.

A co ta šedá?

Ale no tak, do kanceláře ano, na text ve Wordu prosím, ale na web, blog, prezentaci, tam mu dopřejte i sem tam barvu! Nemusí být jak prkno z komediantského vozu, ale vhodně vybraná barva neskutečně podpoří vaši myšlenku. A naopak:

pokud Supermana oblečete do růžové, budete mu důvěřovat?

Tak, text máme oblečený, vyfiknutý a mrkněte na něj, jestli hned poznáte, kam se chystá. Ladí vám?

Písmo, barva, zvýraznění, podporuje to, o čem píšete?

Tak super. Ještě učesat, navonět a pošlete ho do světa. Ať vám tam dělá parádu. A hlavně, ať nemá bílé ponožky!

 

Pokud nevíte jak na to, tak právě pro vás mám e-book Jak psát texty, kterým to sekne.

andrea@grigerova.cz

Ukazuji lidem cestu jak vytvořit nevšední prezentaci v PowerPointu, aby vzbudila emoce, vtáhla účastníky do děje a zanechala jedinečný dojem. Více informací o mně najdete tady>>

Komentáře

  • Texty, kterým to sekne

    4 tipy pro profesionální vzhled textu

  • ZAJÍMAJÍ MNE NOVÉ ČLÁNKY

  • Nejnovější příspěvky

  • Rubriky